Translate

2013. június 10., hétfő

Szokásos vasárnapi ebéd

A csütörtökön szokásos, mi legyen a vasárnapi ebéd kérdésemre az uram a szokásos, sült csirke választ adta.

Vasárnap szokásosan kiment a kertbe, hozott egy csokor mindenféle növényt, amit én szokásosan, viszonylag nagy darabokra vagdaltam-tépkedtem, a szokásosan vajjal kikent, durva szemű tengerisóval megszórt tepsiben szétterítettem.

Napok óta nem sütött a nap, ezért jól esett a fény, emiatt ezt a fényvisszaverős képet hagytam meg.

A megmosott csirkecombokat ráfektettem a zöldfűszer ágyra, szokásosan tekertem rá borsot, szórtam a tetejére is sót, és pár vékony szelet csemege szalonnát rápotyogtattam.
Szokásosan lefóliáztam, 200 fokos hőlégkeverésben először 30 percig így, majd kb. 50 percig fólia nélkül, ropogós pirosra sütöttem.

Szokás szerint   vaj és olívaolaj keverékén pirosra sütöttem felszeletelt barna csiperkét, majd aprítógépben összezúztam.

Vaj és olaj keverékén felszeletelt hagymákat is pirosra sütöttem, a vége felé tettem közé összezúzott (késpengével fokhagymagerezdre rácsap, nem túl apróra darabol) fokhagymát, és alaposan megborsoztam.

Eközben szokásosan krumplipürét csinált az uram, és amikor elkészült vele, én közékevertem a hagymát és a gombát. Aranyszínű lett és illatos.

Hogy a vegafront is ehessen valamit, felszeleteltem egy fél füstölt tofut, olívaolajon pirosra sütöttem.
Felszeleteltem két hagymát, a serpenyőben maradt olajba beletettem egy kis vajat, és a hagymákat pirosra sütöttem.
Közben a tofu szeleteket csíkokra vágtam, a végén a hagymához tettem, hogy beleízesedjen. Borsoztam, fokhagymáztam.


Mindezekhez lilahagymás-tejfölös uborkasalátát ettünk.

Hozzávalók:

A csirkéhez:
  • 2 kg csirke felsőcomb
  • 10 dkg füstölt csemegeszalonna
  • durva szemű tengerisó
  • 5 dkg vaj
  • őrölt bors
  • egy csokor zöldfűszer (persze, szárított is megteszi): zsálya, kakukkfű, borsmenta, fodormenta, currylevél
A tofuhoz:
  • 25 dkg füstölt tofu
  • 2 fej felszeletelt vöröshagyma
  • őrölt bors
  • zúzott fokhagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál vaj
A krumplipüréhez:
  • 2 kg krumpli
  • 10 dkg vaj
  • 2 dl tejföl
  • 0,5 kg gomba
  • 4 db vöröshagyma
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál vaj
  • őrölt bors
  • 2 cikk fokhagyma

Szokásosan mára már alig van a csirkéből. Valahogy vizsgaidőszakban étkesebbek is a fiúk. :)))

Nincsenek megjegyzések: