Translate

2013. június 20., csütörtök

Újabb gasztrokaland.

Ezúttal Bulgáriában járt a konyhapult.
Ismét Halász Zoltán, és most gjuvecs. Persze, azonnal "magyarizáltam" és a képünkre formáltam. Ez egyfajta rakott lecsó, többféle alapanyaggal, mint az általunk megszokott.



Hozzávalók:
  • 0,5 kg zöldbab
  • 0.5 kg krumpli
  • 0,5 kg hagyma
  • 0,5 kg zöldpaprika
  • 2 nem túl kicsi padlizsán
  • 0,5 kg paradicsom
  • 1 kg bárány 
  • kb. 1,5 dl olívaolaj
  • egy nagy csokor petrezselyemlevél apróra vágva
  • őrölt bors
  • fűszerpaprika
  • 5 tojás
  • 8-10 dl natúr joghurt

Amit legelőször gondoltam, hogy bárány helyett pulykacomb lesz az étel hús része, hamar megdőlt. Annyira olcsó volt a bárány és annyira drága a pulyka, hogy a mindössze 200 Ft-nyi különbség a bárány javára döntött.

Nem szoktam fázisfotókat csinálni, lusta vagyok én ahhoz. Itt viszont muszáj volt, annyira szépek a színek, külön-külön és egyben is.






A recept szerint a zöldségeket egyben megpároljuk. Én másképp csináltam. Elgondolásom szerint a nagymennyiségű zöldség, amit nekem használnom kellett, mintegy főtt zöldséglekvár lett volna jelen az ételben a végén, én pedig roppanós, rusztikus egyveleget szerettem volna.

Legelőször a padlizsánokat kettévágtam, felszeleteltem, megsóztam és félre tettem.

A feldarabolt bárányhúst gyorsfőzőben, olívaolajon pároltam, sóval, borssal, fűszerpaprikával ízesítve, kb. 20 percig, természetesen először a forró olajban hirtelen átsütöttem a darabokat, mindaddig, amíg fehér kéreg képződött rajta.

Egy tapadásgátlóval bevont edényben párolni kezdtem a fagyasztott zöldbabot és a krumplit, kicsi sót tettem rá.



A paradicsomokat forróvíz segítségével lebőröztem, majd felszeleteltem.

A paprikát, hagymát felszeleteltem.

A wokot megforrósítottam, tettem bele olajat, rátettem a hagymát, paprikát, alaposan átsütöttem. Só nélkül, hogy ne engedjen levet.



Amikor már majdnem kész volt, rátettem a paradicsomszeleteket is, és tovább kavargattam, nagy lángon.

A padlizsánból kinyomkodtam a sós levet, a kiürült wokot újra forrósítottam, és a padlizsánokat is átsütöttem benne.

Amikor minden megpárolódott, összekevertem egy nagy tálban sóval, és a petrezselyemzölddel, majd áttettem egy üvegtepsibe. (Nem is tudom, miért nem cserépedénybe, hiszen az étel neve is arra utal.)
Szétterítettem rajta a húst, és betettem a sütőbe, 200 fokra, hőlégkeverésbe.

A tojásokat kézi habverővel felvertem, hozzákevertem a joghurtot és megsóztam. Ráöntöttem az átforrósodott étel tetejére. Még kb. 20 perc volt, amíg szépen megpirult.


Hagymás-fokhagymás-tejfölös uborkasalátával ettük.

Kissé komplikáltnak tűnik, de ha jól szervezve csináljuk, félóránál nics több a  tiszta munkaidőigénye.

Nincsenek megjegyzések: