Translate

2013. december 14., szombat

Karácsonyig még elkészítheted - Gasztroajándék 2.

Ez egy 2013. évi bejegyzés, azóta sokszor, sokan ettünk ilyet és mindenkinek nagyon ízlik. :)

A legutóbbi blogkóstoló játékban Böbe konyhájából kóstoltam. Még akkor eldöntöttem, hogy a sütőtökös chutney-t is megkóstoljuk. Így is lett, és nemhiába, mert nagyon ízlett mindnyájunknak. Most bizakodva várom, hogy akik karácsonyi ajándékba kapják, ugyanígy vélekednek-e majd.

Hozzávalók:
  • 1 kg megtisztított sütőtök
  • 70 dkg alma
  • egy diónyi friss gyömbér
  • 1 db csilipaprika
  • 1 evőkanál sárga mustármag
  • 1 evőkanál fekete mustármag (ha nem jutsz hozzá, hagyd el, nincs különösebb jelentősége, inkább csak dizájnelem)
  • 3 db vöröshagyma 
  • 2 dl almaecet
  • 20 dkg 3:1-ben befőzőcukor
  • 2 teáskanál só
  • 3 dl narancslé
Amíg a tököt és az almát tisztítottam és kb 1X1X1 cm-es kockákra vágtam, az uram kifacsarta a narancslevet. Mindezeket beletettem egy fazékba, hozzákerült a felkockázott hagyma, a csíkozott gyömbér, az összavagdalt csili, meg az összes többi hozzávaló.
Felforraltam és azután 15 percig főztem.

Üvegekbe raktuk, fejreállítottuk 10 percre és plédek közé csomagoltuk.

Egy müzlistálkányit meghagytunk, azt Kati és Bálint aznap este megették. Ma hazajött Viola, kibontott egy üveggel -pirítóson ette-, holnap az is elfogy. Szerintem hétfőn újabb adag készül.

Köszönöm, Böbe!




6 megjegyzés:

Viki írta...

Megcsináltam!!! Nekem nagyon ízlik,bár fekete mustármag nincs benne...Köszi!!!

Márti írta...

Mondtam, hogy csak dizájnelem4 :D

Viki írta...

Azóta minden évben megcsinálom egyszer, vagy kétszer. Attól függ, milyen gyorsan fogy el. IMÁDOM!!! 😃 🥰 😘

Márti írta...

mi is nagyon szeretjük :)

Irén írta...

Szeretném megkérdezni, hogy a főzés után darabosan kell hagyni ?

Márti írta...

igen, darabosan kell hagyni