Translate

2014. március 9., vasárnap

Liszt nélkül és cukor nélkül

Tegnapelőtt baráti társaságban lisztmentes sütikről beszélgettünk. Szóba került a banánból készült palacsinta.
Ma reggel (inkább délelőtt, mivel épp most ettük meg) csináltam is gyorsan, persze a magunk képére formálva.

Hozzávalók:
  • 3 db banán
  • 6 db tojás
  • kb. fél bögre dió, lenmag, szezámmag, napraforgómag vegyesen
  • 1 kávéskanálnyi reszelt gyömbér
  • 1 kicsi citrom lereszelt héja
  • 1 mokkáskanálnyi őrölt fahéj
  • kb. 2 dkg vaj a masszába és egy kevés a serpanyőbe a palacsinták alá
 A 2 vajat megolvasztottam, és amíg hűlt, a többi hozzávalót az aprítógépben összekevertem. Beletettem a kihűtött olvasztott vajat is, majd egy kis merőkanállal egy kisméretű palacsintasütőben 8 db, kb. 13-14 cm az átmérőjű palacsint sütöttem belőle.

Mivel a másodikat nem tudtam jól megfordítani, kitaláltam, hogy lefedve sütöm az első oldalt, mert akkor nem marad folyós a teteje, mire fordítani kell. Jó ötletnek bizonyult, mert így szépek maradtak.

Az uram főzte őszibarack lekvárral ettük és még egy felkarikázott banánt rászórtunk.







Nincsenek megjegyzések: