Translate

2014. május 4., vasárnap

Cukkini krémleves sült zöldségekkel és aszalt paradicsommal

Színes és fűszeres.



Hozzávalók:

A levesbetéthez:
  • 3 db vékony cukkini
  • 4 db sárgarépa
  • kevés (olíva)olaj
  • 3-4 szelet aszalt, fűszeres olívaolajban pácolt paradicsom 
  • színes bors
(Ne ijedj meg az aszalt paradicsomtól! Nagyobb áruházban kérhetsz pár szeletet is a csemege pultban, de az üveges is pár száz Ft /pl. a LIDL-nél/, és nagyon sokáig eláll a hűtőszekrényben, minden "olaszos" ízvilágú ételbe nagyon jó, sokkal intenzívebbé teszi az ízét. Ha mégsem akarod használni, akkor tegyél az ételbe egy picit több kakukkfüvet, szurokfüvet és bazsalikomot, a paradicsomot pedig hagyd el.)

A leveshez:
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 kg-nyi cukkini
  • 1 evőkanállal a paradicsom olajából (bármilyen olaj jó)
  • 2 evőkanálnyi vaj (ha vegán vagy, vagy tejérzékeny, akkor helyette olajat használj)
  • kakukkfű
  • szurokfű (oregano)
  • bazsalikom
  • színes bors
  • 2 dl-nyi tejszín, vagy növényi tejszín
A cukkinit felkarikáztam. Közben a felkockázott hagymát  a vaj és olaj keverékén sóval pároltam majd hozzáadtam a cukkinit, a felaprított zöldfűszereket és őröltem rá borsot.
Kicsit később felöntöttem annyi vízzel, ami bőséggel ellepte és puhára főztem, majd botmixerrel pépesítettem, azután visszatettem a tűzre. A forró levesből kimertem egy merőkanálnyit, elkevertem a tejszínnel, majd visszaöntöttem a levesbe és újra felforraltam. 

A  leves főzése közben a levesbetéthez valókat felkarikáztam, betettem egy tepsibe, beolajozott kézzel összekevergettem és grillsütő funkcióban színesre pirítottam. Nem puhítottam meg teljesen, "harapós" maradt. (Ha nem grillez a sütőd, akkor egy serpenyőben pirítsd meg a zöldségeket.)

A kész zöldségek közé kevertem a felkockázott aszalt paradicsomokat, sóztam, borsoztam ezt a színes egyveleget.

 Nagyon szép lett és nem kevésbé finom.

Nincsenek megjegyzések: