Translate

2014. június 18., szerda

A vegetáriánusok is szeretik a vasárnapi sülteket II.

Akkor a tojásfasírt. Imádtam gyerekkoromban. Anya "csak" rántottából csinálta és áztatott fehérkenyérrel, a főtt  tojás és a zabpehely már az én felnőttkori továbbgondolásom.

Hozzávalók (kb. 4 személyre):
  • 6 db főtt tojás
  • 4 db tojásból készült hagymás rántotta
  • 1 db nyers tojás
  • 1 nagy szelet vízben áztatott, kinyomkodott kenyér (esetünkben teljeskiőrlésű tönköly)
  • 1 nagy maréknyi zabpehely
  • őrölt bors
  • borsika
  • egészen pici fűszerpaprika
  • 3 cikk zúzott fokhagyma
  • zsemlemorzsa (magok, zabpehely, bármi, amibe szívesen forgatjuk, hogy ropogós legyen a külseje)
A zabpehely és a morzsa kivételével mindent az aprítógépbe tettem (persze, reszelhető, vagdalható a tojás, a többivel meg a kezünk is elbír), összezútam. Átöntöttem egy tálba, és belekevertem a zabpelyhet, aztán hagytam állni, hogy legyen módja kicsit megduzzadni. A lényeg, hogy jól formázható masszát kapjunk, ami a zabpehely adagolásával jól szabályozható.

A masszából vizes kézzel lapos korongokat formáztam, majd forró kókuszzsírban kisütöttem. Papírtörlőn leitattam a felesleges zsiradékot.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Howdy, I do think your blog could be having browser compatibility issues.
Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however, when opening
in I.E., it has some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up!
Aside from that, excellent blog!

Here is my weblog :: Best Tile Roofs Pinecrest