Translate

2014. október 5., vasárnap

Fűszeres rizs

Régen, a nagymama savanyúságaiban nem szerettem ráharapni a mustármagra és a koriandermagra. Aztán felnőttként készítettem egy cseréptálban sült ételt, amiben mindkettő volt, és rájöttem, mégiscsak jók azok. Később, amikor az indiai konyhába beleszerelmesedtem, már egyértelmű volt, hogy nagyon is szeretem ezt az ízvilágot.

A múlt vasásnap Bálint azt kérte, tejszínes-sajtos pulykamell legyen ebédre, citromos rizzsel. (ha csinálok az ételről bejegyzést, természetesen ideteszem a linket)
Mivel a húst csak kevés fehérborssal és fokhagymával fűszereztem, így egyértelmű volt, hogy a köret lesz karakteresebb, így a rizs pirításakor a koriander- és  mustármag is pattogott a lábasban.

A fűszeres rizs hozzávalói (kb. 4 főre):
  • 1 bögre rizs (én barnarizst használtam)
  • 1-2 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál koriandermag
  • 0,5 evőkanál sárga mustármag
  • 0,5 evőkanál fekete mustármag
  • 1 kávéskanál gyömbérpor
  • 2 db csiliparika
  • 1 kávéskanál só
  • 1,5-2 bögre forróvíz
  • 1 citrom leve
A forró olajba beleszórtam a magokat, beleöntöttem a rizst, alaposan átpirítottam, közékevertem a gyömbért, az egyik felkarikázott paprikát, megsóztam és felöntöttem forróvízzel, lefedtem és takarék lángon  készre főztem. A végén belekevertem a nyersen hagyott csípőspaprikát és a citromlevet.

Én úgy csinálom a párolt rizst, hogy ha pergősre akarom a végén, akkor csak másfélszer, ha ragacsosra, akkor kétszer annyi vízzel öntöm fel, mint a rizs mennyisége. A fehér rizst kavargatás nélkül főzöm, akkor nyilvánítom késszé, amikor kis kürtőcskék keletkeznek benne. Olyankor átkavarom egy villával és már ehetjük is. 
A barnarizs ennél több vizet igényel, de az elején csak kétszeres mennyiséggel öntöm fel, és a vége felé pótolgatom mindaddig, amíg el nem éri azt az állagot, amit éppen szeretnék. Gyorsfőzőben szoktam csinálni, hogy spóroljak az idővel.



Nincsenek megjegyzések: