Translate

2015. január 18., vasárnap

Zöldségfelfújt

Végre rászántam magam, hogy újra fényképezzek, így újra írok.

Szép lett ez az étel, és finom is. Nem beszélve arról, hogy kevés tennivaló van vele. Mindössze pár perc előkészületet igényel.

Az az igazság, hogy amióta Lőrinc nem eszik húst, frászban vagyok a főzés miatt. Tudom, hogy nagyon szereti - mármint a húst-, így nagyobb kényszert érzek, hogy a hiánya kevéssé "fájjon", ezért azt akarom, nagyon-nagyon finom legyen, amit főzök Neki. Persze, nem csak neki, de most ő a fő szempont. Ha hosszútávon is vegetáriánus marad, akkor biztos ugyanolyan természetességgel főzök majd, mint eddig, amíg csak Viola evett húsmentes ételeket.

Így nézett ki egyben



Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 2,5 evőkanál olívaolaj
  • 1 púpos evőkanálnyi liszt, vagy őrölt zabpehely
  • csipetnyi sütőpor
  • 1 marék reszelt félkemény sajt
  • 1 evőkanálnyi tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma
  • pár "csavarásnyi" őrölt bors
  • 1 pici szerecsendió fele, reszelve
  • 6-7 közepes szem (barna) csiperke
  • egy póréhagyma szárának haragoszöld része alaposan megmosva, 1 cm széles csíkokra vágva
  • 1 db brokkoli, a szára nélkül
  • 2 db felkockázott sárgarépa
Egy kb. 7-8 dl-es pástétom formában sült. 

A tojásfehérjéből egy tálban nem túl kemény habot vertem. Belekevertem a sárgákat, 1 evőkanálnyi olívaolajat, a sütőporos lisztet, a tejfölt, 1 marék reszelt sajtot, a fokhagymát, borsot, szerecsendiót, és megsóztam. Ebbe az alapba kevertem a kevés olívaolajon előpárolt szeletelt gombát és a pórézöldet. A kicsi virágokra szedett brokkolit, a felkockázott sárgarépát nyersen tettem bele. 
Olívaolajjal kikent formában, 180 fokon kb. 45 percig sütöttem (tűpróba). 

Polentát ettünk hozzá és sült zöldségeket (cékla, édeskrumpli, gomba, répa, padlizsán, cukkini, mindez fokhagymával és olívaolajjal összesütve).

Nincsenek megjegyzések: