Translate

2015. február 8., vasárnap

Az íze kitűnő, a kinézete pocsék

Sokadik szülinapra készült, az én öregemberemnek. A világ legjobb tortáját akartam (főleg, hogy most meg is mondta, milyet szeretne), de a legcsúnyább sikerült. Igaz, nagyon finom lett.

Egyszerű és hamar el is készül. Ha nem akartam volna időt spórolni, azzal, hogy tejszínhab sprayt használok, a kinézete is olyan lett volna, amilyennek elképzeltem.  Eddig sem nyomtunk sütire habsprayt, ezután pedig pláne maradok a normál, felvert tejszínnél.

A torta 12 nagy szelet lett úgy, hogy a pizzasütő lapokon (28 cm átmérőjűek) sütöttem 2 vékony piskótát. Persze, ezt úgy is meg lehet csinálni, hogy egy lapban sütjük a tésztát, és miután kihűlt, kettévágjuk.

Hozzávalók:

a tésztához:
  • 6 db nagyméretű szétválasztott tojás
  • 6 evőkanál átszitált kakaópor 
  • 6 evőkanál kristálycukor
  • 2 evőkanál étolaj
a töltelékhez, ami igazából fagyi:
  • 70 dkg mascarpone
  • 1,5 liternyi fagyasztott málna
  • 3 evőkanálnyi porcukor
  • 1 kezeletlen citrom lereszelt héja
a tetejére: 
  • 20 dkg  étcsokoládé
  • 1 púpozott evőkanálnyi vaj
  • tejszínhab
Ahogyan készült:

a tészta:
  • a tojásfehérjékből gépi habverővel kemény habot vertem
  • a tojáshabba egyenként belekevertem a tojássárgákat
  • kanalanként belekerült a kristálycukor
  • végül belecsurgattam az étolajat, ezt követően kikapcsoltam a motort
  • elővettem egy kézi habverőt, és azzal kevertem bele evőkanalanként a kakaóport
  • 2 pizzasütő lapra sütőpapírt tett az uram, és pedig elfeleztem rajta a masszát és egyenletesen szétkentem
  • 225 fokon (előmelegítve) 5 percig, 170 fokon még 5 percig sütöttem
  • amikor kihűlt a tészta, bevontam felolvasztott étcsokoládéval, amit alaposan alaposan kisütött vajjal kevertem el
  • a becsokizott lapot azonnal felszeleteltem, így dermedt rá a csokoládé
a fagyi:  a hozzávalókat beleöntöttem az aprítógépbe és krémesre kevertem. Az aprítás során a málna éppen annyira olvad meg, hogy krémes fagyiállagot kap a massza, jól formázható a piskóta lapra kenve

az összeállítás: na, ez lett a vesztem... Úgy gondoltam, a tejszínhabspray kibírja mejd azt a pár percet, amíg az összerakott torta átkerül az asztalra, koccintunk és eszünk. Hát nem! legközelebb újra a szokásos, jól lehűtött, keményre vert tejszínt kell használnom...
tehát: a fagyit rápakoltam a piskótára, eligazgattam, tettem rá körben 12 "habrózsát", és egyenként ráfektettem az előre elkészített csokoládés körcikkeket, amik alatt elfolyt a hab, mire az uram elfújta a gyertyát... A szeletek tetejére is nyomtam tejszínhabot, és mindegyik kapott egy szem málnát.

Tejszínhab ide, kinézet oda, nagyon finom lett! És, persze, az én öregemberem azt mondta, szép is. Születésnapja alkalmából elnéztem neki, hogy hazudik. Vagy nem is hazudott, csak nem volt rajta szemüveg. :D


 

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Isten éltesse sokáig a párodat! És nem mindig az a jó ami szép, látszik a tortán hogy nagyon finom volt!

Márti írta...

Köszönjük szépen! Tényleg nagyon finom volt. :)