Translate

2015. június 22., hétfő

Csilisbab és kukoricalisztből sült palacsinta

Szombaton úgy éreztem, hogy az időjárási viszonyokkal dacolunk, amikor ezt ettük. Most annyira változékony az időjárás, hogy bátran merem ajánlani, hiába jött el közben a csillagászati nyár.

Hozzávalók:

a raguhoz
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 db (piros húsú) paprika
  • 1 db kisebb csípőspaprika (persze, nem mindenki szereti, ha csípős)
  • 1 cikk fokhagyma
  • 1 kicsi babérlevél
  • őrölt bors
  • 2 db közepes méretű paradicsom
  • 3 evőkanál sűrített paradicsom
  • 1 doboz vörösbab 
  • 1 doboz kukorica
  • 1-2 evőkanál olívaolaj
a palacsintákhoz
  • 6 dl szénsavas ásványvíz
  • 30 dkg kukoricaliszt
  • csipetnyi só
  • 1 evőkanálnyi étolaj
  • fél bögre zabpehely
a tetejére
  • sajt (bármilyen, ez füredi trappista volt)
Legelőször a zabpelyhet öntöttem le annyi langyos vízzel, ami éppen ellepte. Vártam pár percet, amíg eltűnt a víz, és pépes lett a zabpehely. Ezt használtam tojás helyett.

A turmixgép kannájába belepakoltam az összes palacsintaalkatrészt, simára kevertem, és hagytam állni, amíg elkészült a ragu.

A  raguhoz a hagymát és a paprikákat vékonyra szeleteltem, beletettem a felforrósított olívaolajba a babérlevéllel együtt, és megsóztam. Párszor átkavartam, majd amikor színesedni kezdett, hozzákevertem a zúzott fokhagymát, ráőröltem a borsot. Természetesen mindez szebb, ha kápiából, vagy kaliforniai paprikából készül, de hirtelen jött a főzési ötlet, és csak ez a lecsópaprika volt itthon. Az ízén nem rontott, én úgy gondolom. Sőt, a többiek is úgy gondolják.


Amíg a hagyma-paprika párolódott, lehúztam a paradicsomok bőrét, és kettévágva vékonyra felszeleteltem mindkettőt. 

Erősre állítottam a lángot, és a paradicsomokat is beletettem a serpenyőbe. Így nem volt ideje különösebben levet ereszteni. Párszor jól átforgattam -közben szagoltam az isteni illatot-, aztán ráöntöttem a sűrített paradicsomot, beleöntöttem a leszűrt konzerveket, és összeforraltam.


(Kis kitérő: ugye, emlékeztek még erre?)

A masszából 14 cm az átmérőjű palacsintákat sütöttem úgy, hogy egy szilikon ecsettel minimális mennyiségű olajat kentem mindegyik alá. A kukoricalisztben nincs gliadin, mint a búzalisztban, ezért nem rugalmas. A pici olaj, és a gyors átfordítás és a kis átmérő is segít abban, hogy ne törjön el.



Minden palacsintába 3 evőkanál ragu került (amibe nem jutott, abba csak sajtot tetem). Kettéhajtva, a nyílásokkal felfelé beleálligattam egy sütőedénybe, és megszórtam reszelt sajttal.


180 fokos sütőben addig sütöttem, amíg a sajt ráolvadt.





Nincsenek megjegyzések: