Translate

2015. június 27., szombat

Cukkinis-sajtos puffancs – sütőben, zsiradék nélkül sütve

Tűpárna és habverő blogról való ez a recept,  cukkinis-sajtos puffancs a becsületes neve, és mint kiderült, nagyon jól választottam. Ma ezt ettük ebédre paradicsomsalátával. Bálintnak nagyon megtetszett. Annyira, hogy holnap újra sütök egy adagot, mert terveik szerint, a 20 órán át tartó nyaralási buszozásuk során jó pár szendvicset kiváltanak vele.


Picikét változtattam rajta. Nem szezámmag lisztet használtam, hanem őrölt zabpehelyhet, és nem 5, hanem 6 dkg-ot, mivel annyi zuttyant az edénybe, és nem akartam kiszedni belőle. Nem hámoztam meg a cukkiniket, és természetesen dupla adag készült, hiszen mi sokan vagyunk. Tettem bele még borsot és fokhagymát is. 25 db, 5-6 cm átmérőjű korong lett belőle.

Hozzávalók:
  • 40 dkg héjastól lereszelt cukkini 
  • 6 dkg őrölt zabpehely 
  • 4 evőkanál útifűmaghéj (ha nem használsz, vagy nem tudsz hozzájutni, tegyél helyette őrölt zabpelyhet)
  • 2 db tojás
  • 15 dkg reszelt sajt (trappistát használtam
  • kevés só
  • 2 cikk zúzott  fokhagyma
  • őrölt bors
  • 8-10 dkg-nyi szezámmag
A hozzávalókat a szezámmag kivételével összekevertem, és hagytam állni kb. 30 percig. Ekkor púpos evőkanálnyi adagokból vizes kézzel golyókat formáztam, szezámmagba forgattam, és kicsit ellapítottam.

Sütőpapírral bélelt tepsiben 190 fokos hőlégkeverésben pirosra sütöttem.





Nagyon finom volt forrón, és nagyon finom hidegen is. Tényleg jó lesz útravalónak a buszozáshoz.
 







2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Néztem is a képet, hogy ez valahonnan ismerős. :) Örvendek, hogy ízlett.

Márti írta...

jaj, nagyon megnyugtató, hogy felismerhető lett! :)