Translate

2015. augusztus 22., szombat

Morzsasüti újra és újra

Nem lehet megunni. Miután kiveszed a sütőből, és vársz annyit, hogy vágható legyen, akkor ropogós. Ha kibírod másnapig (vagy véletlenül marad belőle), akkor omlós és puha.

Ráadásul (a sütési időt nem számolva), a szilvapucolást is figyelembe véve, mindez kb. 15 percet igényel.

Ezúttal:
a linzer:
  • 28 dkg őrölt zabpehely
  • 7 dkg finomliszt
  • 1 zacskó (12 g) sütőpor
  • 15 dkg hideg vaj
  • 15 dkg cukornak megfelelő mennyiségű édesítőszer
  • 1 tojás
 a töltelék:
  • 2 "összemarék" negyedelt szilva, ez kb. 0,5 kg (ha számolod a szénhidrátmennyiséget, mérd ki pontosan)
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 3-4 dkg porcukornak megfelelő mennyiségű édesítőszer
  • 1 kávéskanál kínai ötfűszer (jó csak fahéj is, vagy mézeskalács fűszer)
  • 1 zacskó vanília ízű pudingpor (vagy 3 dkg barnarizsliszt)
Épp úgy kezdtem, ahogyan máskor is.  Pontosabban annyiban másképp, hogy az aprítógépben először a zabpelyhet őröltem lisztté. Hozzátettem a lisztet és a sütőport, egy pillanatra újra bekapcsoltam, hogy ezek megfelelően elkeveredjenek. A tetejére daraboltam a hideg vajat, rászórtam az cukrot édesítőszert, ráütöttem a tojást, és újra bekapcsoltam a gépet. Csak addig kevertem, amíg morzsássá vált.

A töltelék hozzávalóit egy tálban összekevertem.

Egy 24 cm átmérőjű kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral, és a morzsa kb. 4/5 részét belenyomkodtam úgy, hogy legyen egy kis pereme. Ráöntöttem a szilvát, elegyengettem, majd a tetejére szórtam a maradék morzsát.

Hőlégkeverésben 160 fokon sütöttem, kb. 50 percig ( a 40-től nézegetem, hogy elég piros-e már).

Elbírna egy kis tejszínhabot, de mi anélkül ettük most, és persze így is nagyon jó volt.








Elnézést kérek mindenkitől, aki eddig esetleg megcsinálta ezt a süteményt, és nem lett elég szilvás. Azért piros most a szilvamennyiség a hozzávalók felsorolásában, mert a minap (egy bloggerjáték kapcsán) rádöbbentem, hogy "összemarék" helyett "marék" volt a mértékegység, most javítottam.

Nincsenek megjegyzések: