Translate

2016. június 30., csütörtök

Házi goffri, házi fagyi

Háááát, alig blogolok mostanában.... Annyira régen írtam, hogy nem az alapbeállított ariel betűcsalád jelenik meg, folyton állítgatnom kell az írás során... (Utólag azt is tapasztalom, hogy folyton elállítódik, hol kisebb, hol nagyobb betűk jelennek meg, a távolságok is random alakulnak ki, hiába állítgatom...)

Hetekkel ezelőtt ettük ezt a finom goffrit, és nem vagyok képes leírni, pedig nagy örömmel jelentkeztem a 29. Blogkóstolóra, és még nagyobb örömmel nézelődtem a nekem kisorsolt Főzni jó sütni még jobb blogon, mert nagyon odalettem az ott található ételekért.

Épp aznap, amikor sütöttem a goffrikat, a blog írója, Dóri, épp meg is osztotta FB-on a receptet, amit kiválasztottam. Gyorsan megmutattam neki a már elkészült sütik képét, aztán az írást csak halogattam, eddig.


Hozzávalók:

  • 2 tojás 
  • 2+1 ek cukor 
  • 1 csomag vaníliás cukor 
  • 1 ek olvasztott vaj 
  • 250 g liszt 
  • 0,5 csomag sütőpor 
  • 1 db alma 
  • 0,5 l tej
Elkészítés (az az igazság, hogy én csak a sütést csináltam, az összes többi az uram "munkája").


Elsőként a tojásokat választotta szét és a fehérjét 1 ek cukorral  kemény habbá verte.

A sárgáját  összekeverte 2 ek cukorral, vaníliás cukorral, olvasztott vajjal és a tejjel., majd beleszitálta a sütőporral elkevert lisztet. 
 
A megpucolt almát belereszelte a tésztába, és összekeverte.

Óvatosan hozzákeverte  a felvert tojásfehérjét is, vigyázva, hogy ne törjön össze a hab.

Mindez az általunk egyébként preferált goffrimasSzától hígabb volt, kicsit meg is ijedtem, hogy ki fog folyni a sütőből, de - bízva Dóriban- elkezdtem a sütést, és megállapítottam, hogy tökéletes a massza! Mindösszesen annyit változtattam, hogy vajjal kentem ki a goffrisütőt.
Amíg én sütögettem, az uram leszedte az első málnaszemeket a kertből. Azután elővette a tavaly lefagyasztott feketeribizli maradékát, és joghurttal "összeaprítógépezte", így házi fagyival és házi gyümölccsel ettük.











Nincsenek megjegyzések: