Translate

2017. július 4., kedd

Zöldségleves

Ritkán, mondhatni egyáltalán nem publikálom mostanság az ételeket, amiket főzök. Egy kedves ismerősömnek feltűnt, és nagyon jólesett nekem, hogy hangot is adott ennek. Az ok nem más, mint az állandó idődeficit, és az, hogy láthatóan egyre pocsékabbak a képeim is. Vélhetően ezek egymással szorosan összefüggenek...

Ma főztem. Semmi extrát, egy egyszerű zöldséglevest csináltam, amibe a kezem ügyében lévő ez-az került, a lényeg a kényelmes főzés volt. A kosztosaim (az uram és a barátja) kétszer is szedtek, úgyhogy nem átallom azt gondolni, finom lett és nem vagyok hajlandó figyelembe venni, hogy a Gulács megmászása után vacsoráztak.

Hozzávalók:
  • 1 csomó sárgarépa
  • 1 csomó petrezselyemgyökér
  • 1 karalábé
  • 50 dkg zöldborsó
  • 2 evőkanálnyi vaj
  • 2 db vöröshagyma
  • 2 kicsi cikk fokhagyma 
  • 4-5 db gomba
  • 2 db babérlevél
  • őrölt bors
  • kb. 1/4 szerecsendió lereszelve
  • 1 db zöldpaprika
  • 1 db paradicsom
  • fél marék csigatészta (2 percig főzős)
  • petrezselyemlevél 
  • tárkonylevél
Az egyik hagymát nagyon finomra vágtam, és a vajon egy kis sóval üvegesre pároltam úgy, hogy a babérlevelek és a cikkekre vágott gomba is mellette voltak. Közben ráreszeltem a szerecsendiót, ráőröltem a borsot, majd beleszórtam az összezúzott fokhagymát.

Felöntöttem vízzel, beletettem a felkarikázott répát és petrezselyemgyökeret, a kicsi hasábokra vágott karalábét, megsóztam, belepottyantottam a paprikát, a paradicsomot és az egészben hagyott vöröshagymát, és szép lassan főztem.

Amikor a zöldségek megpuhultak, beleszórtam a borsót, amikor felforrt, beletettem a tésztát, és az újraforrástól 2 percig főztem. Ez alatt felaprítottam a petrezselyem- és a tárkonylevelet, belekevertem a levesbe, aztán lefedtem és rövid ideig pihentettem.
Ilyen lett:



...és a Gulács, meg a környezete...







2 megjegyzés:

Unknown írta...

Ma 2017.07.06. elkészült a leves. A barátnőm azt mondta egyszer, te soronként főzöl.Most nagyon odafigyeltem a sorokra, mert én képe vagyok a borsólevesből kifelejteni a borsót. A zöldségleves a kedvencem, de nem vagyok fűszerekben ennyire laza. (igen ez már nekem lazaság, vagy jó fűszerismeret) Amikor Márti kitette az fb-n a posztot úgy döntöttem, hogy akkor most ideje újítani. És megérte. A család kisebbik fele nem szereti a gombát. De megegyeztünk abban, hogy azt majd eszi belőle, aki igen. A kicsi fiam szó nélkül pucolta a zöldséget, és elrohant borsóért, mert anyukája biztos volt, hogy van a mélyhűtőben, de a halálon kívül, az emberi butaság a legbiztosabb. Azt mondhatom, hogy érdemes volt lazázni. Fantasztikus ízek dobták ma fel a megszokottakat itthon. Bátran állítom, hogy mindenkinek ízlett és nem ez lesz az utolsó nap, amikor asztalra kerül nálunk.

Márti írta...

jajjjdejó! :D