Translate

2015. április 19., vasárnap

Kókuszos, citromos kölesgolyó

Amikor a kölespudingot csináltam, megfogalmazódott bennem a kókuszos golyó gondolata.  Ma végre el is készült, így
  • ehetett belőle Viola barátnője, aki diabéteszes,
  • ehetett belőle Anti, aki gluténérzékeny,
  • ehetett belőle Viola, aki lefutotta ma a Vivicittá félmaratont,
  • ehettünk belőle mi a többiek, akiknek semmi apropó nem szolgált, csak a degeszreevési hajlandóságunk volt óriási.
Nagyon jó lett. Üde, könnyű, már-már az a képzete támad az eszegetőnek, hogy túrós édességet eszik. 

Az eredeti recept, ahogyan először készült

1,5 pohár kölest kétszeres mennyiségű vízben vaníliával megfőztem. Tettem hozzá kb. másfél evőkanálnyi cukornak megfelelő mennyiségű édesítőszert, 1 citrom lereszelt héját, vaníliát, és 4-5 dkg-nyi kókuszreszeléket. Mire teljesen kihűlt, keményebb lett annál, amit én megfelelőnek gondolok a kókuszgolyó állagának, ezért kevés vizet kevertem közé, és még egy kis édesítőt tettem hozzá. Vizes kézzel kigombócoztam, és kókuszreszelékbe hempergettem.  
Nagyon könnyed, és üde desszert. A hígítás miatt azt gondolom, hogy legközelebb 1:3 lesz a köles és a víz aránya. Nem is tudom, miért nem így csináltam, mert ha "körözött" készül belőle, akkor is mindig ezt tartom.

Amit azóta változtattam:

A háromszoros mennyiségű folyadék vált be, úgy szoktam, hogy egy rész víz és két rész kókusztej (nem sűrű, fémdobozos, hanem, amit az áruházakban tej helyettesítésére árusítanak). Tehát megfőzöm a kölest a folyadékban, a végén hozzáteszem az édesítőszert (használhatsz cukrot is, ha neked nem kell helyettesítened), és a kókuszt, meg a reszelt citromhéjat (kezeletlen héjút, vagy biot használok).  Addig hagyom állni, amíg a kezem már elbírja a hőt, akkor kigombócozom és kókuszba hempergetem. Ha van pirított mandula, akkor finom a közepébe.

Fontos, hogy nem szentírás a hozzávalók mennyisége, kóstold meg, és addig alakítsd az ízét és az állagát, amíg a számodra megfelelő lesz.






Nem maradhatnak el a Violáról ma készült képek. A 143 cm-es, 39-40 kg-os "kicsilány" a 2773 női indulóból az 1377. lett, egy laza, jókedvű futással. 


rajtra várva



legyőzte a gravitációt





a pulóver nehezebb ügy volt, mint előtte a 21 km :D

Nincsenek megjegyzések: