Translate

2017. június 5., hétfő

Csúsztatott palacsinta (mogyorókrémes és epres)

Én, mint háziasszony, addig vacakoltam, hogy lecsúsztam a 33. blogkóstoló határidejéről, pedig már egy hete megcsináltam az Okki blogjáról kiválasztott csúsztatott palacsintát mogyorókrémmel is és eperrel is.
Imádok ezen a blogon kutakodni, máskor is kóstoltam már innen. Szeretem ezt a stílusú ételfotózást (az ételt láttatja, és nem elsősorban csendélet), szeretem a leírásokat, és közel állnak hozzám ezek az ételek.
Fiatalabb koromban gyakran csináltam csúsztatott palacsintát, időnként gondolok is rá, de aztán mindig elmarad. Ezért esett  rá a választásom. Jót mosolyogtam Okki palacsinta frászán, hiszen ő egy nagyon gyakorlott háziasszony, és csak rá kell nézni a blogjára... Aztán engem is elért a frász. Bálintttal mindig variálunk, hogy minél kevésbé hízlaló cuccot együnk-igyunk, és most ez lett a vesztem. A liszt felét kicseréltem teljes kiőrlésű tönkölylisztre, ami miatt nem nagyon akart egyben maradni a massza sütés közben (szóval, ha kipróbáljátok /tegyétek mindenképp, mert nagyon finom/, ne térjetek el az eredeti recepttől, így is másolom ide).
Aztán még a fényképezési frász is elért, azt nem is magyarázom, magukért beszélnek a ronda képek.

Na, de elkészült, finom lett, imádtuk.

Íme:

Hozzávalók a masszához:

- 4 tojás
- 8 dkg vaj
- 2 cs vanília cukor
- 8 dkg cukor
- csipetnyi só
- 4 dl tej
- 25 dkg liszt

Hozzávaló a sütéshez:

- kevés olaj

Hozzávaló a töltelékhez:

- palacsintánként 1-2 evőkanál mogyorókrém



Elkészítés:

A tojásokat válasszuk ketté és a tojásfehérjéket csipet sóval verjük fel kemény habbá.

A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a vajat is és jól kihabosítjuk. A lisztet és a tejet felváltva hozzáadjuk, majd óvatosan forgassuk bele a tojásfehérje habot is.

Serpenyőben kevés olajat (1 tk) felhevítünk és kb. 2 merőkanálnyi palacsinta masszát teszünk bele. Egy kicsit megmozgatva a serpenyőt, egyenletesen eloszlatjuk benne a masszát.

Pár perc alatt megsütjük a palacsinta egyik felét (amíg a teteje már nem folyik), majd a sült felével alul átcsúsztatjuk egy lapos tányérra.

A sületlen felét megkenjük mogyorókrémmel.

Megsütjük a következő palacsintát is, ugyanúgy mint az elsőt, rácsúsztatjuk a mogyorókrémes rétegre, majd ennek a tetejét is megkenjük mogyorókrémmel.
Így sütjük meg az összes palacsintát, amíg a masszánk el nem fogy, arra ügyelve, hogy az utolsó palacsintát úgy borítjuk a többire, hogy a sült fele kerüljön felülre.

A felét mascarpones eperrel csináltam, amihez 2 marék epret, 25 dkg mascarponét, 2 kanál útifűmaghéjat (elhagyható, akkor nem lesz túl masszív a krém, vagy egy kis zselatinnal pótolható), és 3 evőkanálnyi porcukrot (ez így nem édes, használj többet, ha édesen szerezed) habverővel összekevertem. Ez készült először, tényleg, ne is nézzétek a képeket,  mert azon kívül, hogy egyértelmű az ügyetlenségem, az is jól látható, hogy a legfelső palacsinta épp hogy ehető volt, még nem égett meg, de éppen csak, hogy nem...











A mogyorókrémes:





Nincsenek megjegyzések: