Translate

2017. szeptember 30., szombat

Mostan színes répákról álmodom...

Azt minden főzés alkalmával úgy kell alakítani, hogy a vegán ételek teljesé értékűek legyenek, és lássuk be, ez nem mindig egyszerű feladat.
Egy ideje itt volt már a hűtőszekrényben pár darab színes répa. Nehezen találtam ki, mi legyen belőlük úgy, hogy ízes is legyen, szép is legyen és ne legyen senkinek az az érzete, hogy "eszekmá'egykisrépát". Az étel, amit végül csináltam belőle, nagyon finom lett, és kb. 30 perc alatt elkészült (plusz a répa pucolása, darabolása még 10 perc).


Hozzávalók:

a sült répához:
  • pár darab színes (vagy csak "sima") sárgarépa
  • 3 evőkanálnyi olívaolaj
  • 1 cikk zúzott fokhagyma (helyette egy kiskanál hinget használtam)
  • bazsalikom
  • egy evőkanálnyi méz
  • durvára őrölt bors
  • kevés vaj a tepsi aljára
  • (durva szemű) só
A répákat egyforma hasábokra vágtam, a kivajazott sütőedény alját beszórtam durva szemű sóval. A fűszereket, a mézet és az olajat összekevertem, és ebbe a keverékbe beleforgattam a répadarabokat, aztán bepakoltam a sütőedénybe. Kb. 20 percig 180 fokon sütöttem aztán felvettem a hőmérsékletet 250 fokra, így még kb. 10 percig hagytam benn, ez alatt az idő alatt a répák szépen megkaramellizálódtak.




Amíg megsült a répa, addig elkészült a szósz és megfőtt a tészta is.

A szósz hozzávalói:
  • 1 bögre feketelencse ("étkezési" is jó, persze)
  • 2 evőkanálnyi olívaolaj
  • 2 cikk zúzott fokhagyma (én hinget használtam helyette)
  • 1 doboz darabolt paradicsom (konzerv)
  • 1 babérlevél
  • bors
  • bazsalikom
  • 1 doboz kókusztej
  • fél lime leve (citromlé is jó)
  • 1 evőkanálnyi mustár
Egy gyorsfőzőben felforrósított olajban pirítottam egy pillanatig a hinget (ezt kell tenni a fokhagymával is), ráöntöttem a lencsét, beletettem a babérlevelet, átforgattam, majd felöntöttem a paradicsomkonzervvel, 1 bögrényi vizzel, sóztam, őröltem rá borsot, rátettem a bazsalikomot, és rázártam a kuktára a tetejét. 5 percig főtt, ekkor kikapcsoltam a tüzet, majd amikor kinyitottam az edényt, ráöntöttem még egy fél bögrényi vizet. Visszazártam és még 5 percig főtt. Amikor újra kibontottam az edényt, akkor tettem bele a kókusztejet, a mustárt és a lime levét, aztán még egyszer összeforraltam.

Közben egy zacskó durum pennét kifőztem, összekevertem a forró szósszal, és már kész is volt.


Higgye el mindenki, érdemes egyszer-egyszer kipróbálni olyan ételt, aminek nem elképzelhető az íze, hátha kiszínezzük vele az életünket (Kosztolányi után. szabadon...).

Nincsenek megjegyzések: